Dags att börja tänka på framtiden..

2012-12-05 @ 13:09:38 ? Direktlänk ? Allmänt
Den 5:e Juni 2013, slutar mitt liv som en ung student. Jag kommer springa ut som en ko på grönbete tillsammans med mina vänner och skrika mig hes på ett studentflak. Allt kommer vara glatt och lyckligt i någon vecka, jag menar, det är ju inte så att man hinner smälta allt som har hänt på en dag.
 
Men vad händer sen då? Vad ska jag göra med mitt liv.. Ska jag jobba, plugga, eller resa? Just nu vill jag göra allt. Men jag har även bestämt mig för att plugga, kommer jag inte in på ett Universitet/Högskola, så ska jag söka jobb och sen när pengarna har börjat rulla in, då ska jag resa.
 
Har för bara några minuter sedan varit inne hos min SYO (Studie och yrkesvägledare..) och pratat om olika alternativ. Jag vill plugga till Journalist, så det var de programmen som vi sökte på. Det som lät bäst i mina öron, ligger riktigt långt härifrån. Jag funderar på att börja plugga i Sundsval! Herregud.. det är lite svårt att ens tänka sig tanken att lilla jag ska flytta hemifrån, så långt bort och studera. Det känns ofattbart. Men som jag sa till min SYO, jag får helt enkelt vänja mig vid tanken.
 
Men än har jag 6 Månader kvar där jag vet vad som kommer att hända. Så jag kan ta det lugnt, i några veckor till..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0