Novemberfest, 1:a Advent och Kalas

2012-12-04 @ 11:17:39 ? Direktlänk ? Allmänt
Ja, jag har minst sagt haft fullt upp ända sedan i Fredags. I Fredags var det ju shopping med bästa tjejerna som stod på schemat och det blev en del shopping. Inte så mycket till mig själv, mest presenter och juliga klappar.
Det blev även till att handla massor utav mat till Novemberfesten, som vi i Appellen (kören jag är med i..) har varje år, Lördagen innan 1:a advent. Nu råkade ju den bli i December, menmen..
 
I Lördags som sagt, var det Novemberfest och vi hade det för himla kul. 70-talet var temat och vi var en härlig skara med utklädda människor. Några var ABBA, några var discodivor, några var hippies och några andra hade snygga 70-tals kläder. Tur att man inte levde på den tiden..
 
Vi gick till sängs lite före två på natten och gick upp lite efter sex på Söndags morgon. Men varför gick vi upp så tidigt, kanske någon tänker? Jo, vi sjunger varje år på 1:a advent, klockan åtta på morgonen. Klockan sju är det sångövning och innan dess ska man helst ha klätt på sig och ätit lite frukost.
 
Trött som en GNU, åkte jag hem, för att sedan åka på julmarknad. Det är riktigt mysigt med julmarknad om ni frågar mig. Efter ett litet depåstopp i Tibro, åkte vi hem, mätta och trötta. Hemma var det sängen som lockade mig, medan de andra gjorde sig i ordning för kalas. Även jag följde med på Kalaset, min kusin E har fyllt 11, så det var han som vi firade. Med dunder och brak! Eller kanske, med is och snö.
 
Det var min helg i "korta" drag ;)!
 
Glad första advent önskar denna trött Hippien!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0