Beger mig till Bilbos värld

2012-11-28 @ 18:24:00 ? Direktlänk ? Allmänt
Åh, vet ni vad som låg på min köksbänk och väntade på mig när jag kom hem ifrån skolan idag? Den är röd, den är ungefär lika stor som en ficka, den har åtta bokstäver i sin titel och den handlar om Bilbo Secker. Vet du vad det är nu då? Okej, en till ledtråd. Filmatiseringen kommer snart på bio.
 
Till alla er som gissade på boken Hobbiten av J.R.R. Tolkien, så var det helt rätt. Till dig som gissade på något helt annat, så hade du fel..
 
Nu vet jag i alla fall hur min kväll ska spenderas. Med en bok, en filt och med ett leende på läpparna.
 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Varför står det Bilbo Secker när han heter Bilbo Baggins? ;)
Kram på dig fina vän!

Svar: Han heter Bilbo Secker i boken! :) Har till och med sökt på Wikipedia :D!
Lisa Jakobsson

2012-12-01 @ 19:41:43 ? http://strumpstickan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0