Jag kanske är bra när jag är 68 år..

2012-11-21 @ 11:17:00 ? Direktlänk ? Allmänt
 
Alla har vi haft massor utav drömyrken när vi var yngre. Mina var (de jag kommer ihåg..) veterinär, författare och bagare. På senare tid har det blivit journalist och författare som är mina drömyrken. Men jag har flera gånger tänkt i andra banor och velat bli barnmorska eller konditor. Jag stod i valet och kvalet i att välja konditorlinjen i Skara, istället för att gå journalism i Skövde, som jag gör nu.
 
Jag har alltid tyckt att det är roligt att baka, fast det är nästan att äta som är det roligaste. Nu har det blivit väldigt mycket Cupcakes, i alla dess färger, former och smaker. Jag vill bli bra på att göra cupcakes. Cupcakes som folk blir glada av att se och som jag får beröm för. Nu får jag bara ibland höra att de är goda, och kanske lite fina. Men jag vill göra cupcakes som folk inte ens vill äta, för att de är så fina. Så just nu är det lite av en dröm, fast det är en dröm som man kan bli bra på lite när som helst.
 
Vem vet, när jag är 68 kanske jag är hur duktig som helst på att göra cupcakes, så jag kan vänta ett tag till med den drömmen.
Dock när jag är inne på WeHeartIt.com så blir jag oerhört glad av alla fina och färgglada cupcakes som folk har tagit kort på och lagt upp. Riktigt fint!
 
Bild från WeHeartIt.com
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0