SOS Uppdraget

2012-11-19 @ 22:13:00 ? Direktlänk ? Allmänt
SOS Uppdraget är ett program på tv som jag följer slaviskt. Det är ett nytt avsnitt varje Måndag och det handlar om sex stycken kända svenskar som åker ner till Afrika för att vara med och bygga en fritidsgård i en barnby. Denna serien har gripit tag i mig och jag försöker hålla tillbaks tårarna efter varje avsnitt.
 
Man kan inte riktigt förstå hur svårt och jobbigt dessa barn har det. Och det är så jobbigt för mig att ta in. Att det finns barn som svälter och måste försörja sina familjer. Det är bara jobbigt att tänka sig att en vuxen person svälter, tänk då hur det känns när det är barnen som drabbas värst. Det är de som oftast får jobba för att få in lite pengar. Pengar som inte räcker till mycket. Kanske lite mat, eller något annat som behövs.
 
Det är när man ser hur andra i världen har det som man inser hur lyckligt lottad man är som är född i Sverige och inte i något annat land. Vi har det bättre än vad barnen i drabbade länder kan föreställa sig. Det är inte ofta jag är tacksam, men efter detta avsnitt jag såg idag, då är jag riktigt tacksam över vad jag har och över min familj.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0