Ett allvarligt beroende..

2013-08-16 @ 22:43:28 ? Direktlänk ? Allmänt
Jag måste avslöja en sak. En viktig sak. En allvarlig ovana som jag har lagt mig till med det senaste året. Något som varken är bra för min plånbok eller för min hjärna. Denna vana har frammanat ett beroende. Ett nästan jobbigt beroende. Ett beroende som gör att jag för det mesta sitter med påsar under ögonen och hallucinerar. Jag har blivit så besatt att jag har gjort så att mina vänner har hamnat i samma onda cirkel. Jag gör det nästan omedvetet nuförtiden. Ibland kan jag sitta och stirra rakt fram, utan att fatta hur jag har hamnat där jag har hamnat.
 
Det är samma visa varenda gång. Jag sätter mig ner framför valfri teknisk pryl, som har internet. Jag trycker upp en ny flik, knappar in hemsidans namn och klickar mig sedan vidare. Detta kan pågå i flera timmar. I timmar kan jag sitta vid samma hemsida och bara titta. Titta och förundras över vad den hemsidan gör med mig. Detta är inte bra för min kropp och absolut inte bra för min själ. Jag har blivit beroende. 
 
Mitt beroende stavas;
 
Moahah!! Där blev ni allt rädda va? Trodde ni kanske att jag hade ett riktigt beroende? Nej, det är det som tur var inte. Jag har bara blivit lite för besatt i den stora klädkedjan Forever 21. Deras kläder är som hämtade ur min drömgarderob. Jag lovar er att Lovisa kommer att få dra mig ut därifrån när vi är i New York. Förra gången jag var där inne gick jag runt i flera timmar och bara kollade på kläder. Det är knäppt. 
 
Symptom på detta beroende; stora påsar under ögonen i brist på sömn, ögonen är lika torra som en öknen, hela din kropp gör on av att du har suttit stilla för länge, dina fingrar har domnat bort för att de har klickat på så många klädesplagg. Har du någon av dessa symptomer som tycker jag att du ska ta dig till första bästa affär och shoppa upp alla dina pengar, så att du istället för att sitta på hemsidan hela tiden, har klädesplaggen på dig, eller bredvid dig i sängen. Det är ditt val. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0