Inte längre arbetslös

2013-08-19 @ 21:23:05 ? Direktlänk ? Allmänt
Idag är det två månader och fjorton dagar sedan jag tog studenten. Under dessa dagarna har jag jobbat i ungefär två veckor, osamanhängande. Vilket är lite tråkigt, men förståeligt. Jag är ung, inte fullutbildad och det råder arbetsbrist i landet, så det är ganska förståeligt. Hela sommaren har jag kallat mig själv för arbetslös, för det är ju det jag är.. jag menar, var. För imorgon börjar allvaret, Lisa tar steget ut i vuxenlivet och börjar jobba. Det känns just nu ganska nervöst och pirrigt, men jag tror att detta kommer att gå jättebra.
 
Jag ska jobba med barn i olika åldrar, något som jag faktiskt tycker är riktigt roligt, annars hade jag aldrig sökt jobbet från början. Denna veckan ska jag bara gå bredvid de andra i personalen och bekanta mig med barnen, men sen efter att jag kommer hem ifrån USA så ska jag börjar jobba på "riktigt". Helt själv alltså. Whiooo! Nu måste jag sova om jag ska orka gå upp klockan sju imorgon. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0