1 December; Svts Årliga Julkalender

2013-12-01 @ 18:14:17 ? Direktlänk ?
Ända sedan jag har varit liten har jag längtat extra mycket till den Första December. Dels för att julafton infaller samma månad, men också av andra skäl. Svts julkalender är det som jag oftast har längtat allra mest till. Det är så mysigt att gå upp tidigt på morgonen och kolla på ännu ett avsnitt av årets julkalender. Det känns som att man bygger upp stämningen inför julen, när man kollar på julkalendern. Extra mysigt är det ju om hela familjen kollar på kalendern tillsammans. För även om jag och min syster är vuxna nu så ser vi fram emot varenda avsnitt och våra föräldrar är precis likadana. 
 
Årets julkalender; 
Idag kollade jag på det första avsnittet redan klockan 06.20 och kände med en gång att denna kalender kommer att bli hur bra som helst. Årets julkalender heter "Barna Hedenös Uppfinner Julen", där vi får följa familjen Hedenös när de kommer till Stockholm i vår tid. Jag har alltid gillat böckerna om Barna Hedenös och ser verkligen fram emot att få ta del av deras liv i vår tid, det kan nog bli en hel del skratt och lite pinsamheter, hehe. 
 
 
 
Den sämsta julkalendern;
Jag har tyckt om de flesta julkalendrar som jag har sett, vissa mer än andra, men jag har en solklar vinnare när det gäller att vara sämst. Allrams Höjdarpaket. Att den idén ens gick igenom är ju helt ofattbart. Jag fattar inte hur man kunde tycka att den var bra. 10 år var jag när den sändes, men det kändes som att målgruppen var små barn, i 1-4 års åldern. Den handlade om ett gäng dockor som alla hade olika personligheter och så fick man följa deras vardag. Det enda bra med den kalendern var nog Datorspelet som man kunde köpa, annars var den kalendern sjukt dålig.. 
 
 
Den bästa julkalendern;
Det har funnits många bra julkalendrar genom åren, men det finns ingen, absolut ingen, som kan jämföras med min favorit. Julens hjältar, är och kommer alltid att vara min absoluta favorit genom tiderna. Jag vet inte hur många gånger jag har sett på den, men många är det. Det är något speciellt över att få följa ett gäng med julgrandekorationer och deras längtan efter julen. Jag kan tittat på den mitt i sommaren, bara för att den är så bra. Jag tror att jag var runt 6-7 år när den sändes och trots att den kan vara lite barnslig ibland så är den alldeles, alldeles underbar. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ina

Säger bara en sak. Mysteriet pa Greveholm, <3

Svar: Hahah, NEJ!!! Julens Hjältar, När Karusellerna Sover och Tjuvarnas jul ;)
Lisa Jakobsson

2013-12-02 @ 16:37:42 ? http://inapeanut.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0