Min jul 2013

2013-12-27 @ 15:58:04 ? Direktlänk ? Allmänt
På Julaftons morgon väcktes jag av mamma och gick därefter ner för att göra iordning frukosten och vänta på min kusin C. Vi väntade och väntade och väntade, men ingen C dök upp.. Ungefär en halvtimme efter utsatt tid kom han i full fart och vi kunde äntligen börja äta frukost. Efter frukosten var avdukad gick vi in till vardagsrummet och delade ut julklappar. Jag fick en hel del julklappar, alltså har jag varit riktigt snäll detta året, haha. 
 
Runt tolv var hela släkten samlade och det började osa av julmat i hela huset. Lite innan två började vi äta och slutade inte förens sent på kvällen. Haha, skämt åsido, men vi äter sjukt mycket på julafton. Minst en gång varannan timme. Klockan tre var det självklart dags för Kalle Anka, men jag och Julia orkade inte sitta stilla så vi gick ut i det kalla vädret och fotade lite egobilder. Efter Kalle Anka väntade vi i några timmar innan vi fick lov att börja dela ut julklapparna. Fika och kvällsmat, plus tv-tittande fick avrunda vår julafton. 
 
Även på Juldagen är vi hemma hos oss och firara, dock med mammas släkt och i år var vi nästan 50 personer. Trångt och mysigt.. På Juldagen äter vi alltid kalkon/lutfisk, potatis, sås och gelé, det är en stående tradition. Även denna dagen äter vi konstant i flera timmar, man känner sig som en boll dagarna efter. Tomtarna kom någon gång efter sex och delade ut sjukt mycket julklappar. Antar att jag har en väldigt snäll släkt, om man ska gå efter alla paket som trängdes under granen. När julklapparna var öppnade var det fika och efter det började en hel del människor dra sig hemmåt. Vid elva någon gång så åkte de sista gästerna och jag gick direkt upp och lade mig i sängen. 
 
Summan av kardemumman så var detta en jättebra jul, dock saknade jag snön, men man kan ju inte få allt, eller hur?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0