Alla Hjärtans Dag

2013-02-14 @ 10:12:00 ? Direktlänk ? Allmänt
Idag är det dagen då det är okej att vara lite extra romantisk mot den man älskar. Det är nästan fel att INTE göra något romantiskt och gulligt idag. Och eftersom jag inte vill vara sämre än alla andra, så ska jag också fira Alla Hjärtans Dag. För jag har faktiskt en person som jag tycker behöver lite extra kärlek. 
 
Denna personen är en väldigt viktig person i mitt liv. Hon finns alltid där när jag behöver henne, oavsett tid på dygnet. Hon är källan till varför jag gråter, men även anledning till att jag skrattar så att tårarna rinner. Denna personen har gett mig en hel del oförglömliga minnen, stora som små, bra som dåliga. 
 
Denna personen är lat, en ensamvarg och väldigt pratglad. Har man en gång fått henne att börja pratar, ja då slutar hon aldrig. Hon kan hålla på i evigheter! Denna tjejen föredrar töntiga barnfilmer framför romantiska, sentimentala, filmer. Men det finns ett undantag. Är Channing Tatum med i filmen, så är den filmen hennes favorit, oavsett om den är bra eller inte. 
 
Den här tjejen har ett rum stökigare än en soptipp. Det ligger kläder i drivor på golvet, böckerna i hennes bokhylla är det verkligen ingen ordning på och sängen bäddar hon bara om det kommer folk. Går man in i hennes rum, får man räkna med att man hittar henne liggandes i sängen, med datorn på magen. Men innan du har kommit fram till sängen så kommer ud garanterat att ha trampat på något, eller ramlat över en hög av tidningar. 
 
Denna tjejen är verkligen något alldeles extra. Hon är ungefär 1.70 meter lång över marken, har orange hår, som i från början har varit rött. Ögonen skiftar färg beroende på vad för färg det är på hennes kläder. Hon kör bil som en gudinna, om hon själv får bestämma. Att sitta stilla länge är inte riktigt hennes grej. Hon har nog aldrig suttit stilla i mer än fem minuter, för att sedan börja att sparka på ett stolsben, trumma med pennan mot blocket, eller helt enkelt bara klottra i sina anteckningsböcker.
 
Denna personen jag pratar om, är en person som jag känner väldigt väl. Jag skulle nog utan överdrift kunna säga att jag känner henne bäst av alla personer på denna jord. Jag vet vad hon tänker, innan hon ens har sagt något. Jag vet att allt detta jag skrivit nu är sant. Väldigt sant.
 
Jag vill önska mig själv, Lisa Maria Linnea Jakobsson, en sjukt bra alla hjärtans dag! 
Pussar och kramar i massor till mig! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0