Brist på vitaminer?

2013-02-19 @ 20:35:16 ? Direktlänk ? Allmänt
På sommaren är jag inte så ofta sjuk, jag är inte heller lika trött som jag är på hösten/vintern. Jag är oftast väldigt pigg på sommaren. Och jag antar att det har att göra med solen och att man rör på sig mer, är ute mer, äter mer C-vitaminer, får i sig lite mer av alla de ämnen som behövs för att man ska må bra.
 
Men just nu är jag allt annat än pigg. Jag får inte i mig alls så mycket C-vitamin som jag behöver. Jag är inte ute så mycket och jag rör inte på mig lika mycket som på sommaren. Allt detta har ju absolut en förklaring och så även detta "problem". 
 
Förklaring: Jag får inte i mig så mycket C-vitamin, för att jag är citrusallergiker. Japp, du hörde mig. Allergisk mot allt det goda, så som clementin och apelsin. Inte kul. Det finns absolut andra sätt att få i sig C-vitamin, men det är enklare att få i sig det på sommaren, tycker jag. Jag är inte ute lika mycket, för att det är kallt och mörkt, kan inte ha undgått någon.. Sen det där med att röra på sig, det har jag ingen ursäkt för, faktiskt.. 
 
Menmen... Det jag vill har sagt med detta är att jag är vldigt trött just nu. Sådär småhängig och slö mest hela tiden. Vill helst av allt ligga under mitt täcke och sova tills våren kommer. Varför är inte vi människor som björnar? Vi både ta till oss av deras livsstil!
 
Såhär ledsen och trött ser jag ut just nu.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0