Mina två favoriter i Melodifestivalen 2013

2013-02-24 @ 12:53:39 ? Direktlänk ?
Runt denna tiden, i början av Februari och in till mitten av Mars brukar jag sitta som klistrad vid tvn varje lördag, prick klockan 20.00. Det har varit så vartenda år. Jag har haft stenkoll på vilka som har gått vidare till final, vilka som är vidare till andra chansen och vilka som åkte ut. Jag har lyssnat sönder låtarna och verkligen annalyserat hur bra/dåliga dem är. Men inte i år.
 
Man kan ju fråga sig varför jag inte tittade på Melodifestivalen i år. Och jag har faktiskt ett svar på detta. Jag har varit upptagen med annat. Jag är en busy woman liksom! Nej, men faktum är att det känns som att alla deltävlingar är desamma. Och jag lovar er alla att vi kommer komma sist i hela eurovision, floppa totalt. Bara för att vi vann med en sådan skräll förra året. Man kan ju inte alltid vara bäst, eller hur?
 
Dock har jag nu lyssnat på de låtar som jag har varit lite nyfiken på. Så som Ravaillacz, med min favorit Tommy Körberg i spetsen. Den låten är bra och riktigt rolig. Men jag hoppas för allt i världen att den INTE vinner. Jag tycker att det ska vara en engelsk låt i Eurovision, så att de andra länderna fattar vad vi sjunger om. 
 
Två av mina favoriter: 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0