"Om du inte äter kommer den stora björnen"

2013-02-21 @ 20:05:34 ? Direktlänk ? Allmänt
Kommer ni ihåg när man var i den där fasen i sitt liv när man frågade "Varför?" om exakt allt? För man ville ju veta exakt allt. Som varför man värmer maten innan man ska äta den och varför man måste äta, sådana där viktiga grejer. 
 
Jag kommer faktiskt inte ihåg att jag har varit i den där fasen, men jag har en liten busig treåring som jag brukar vara barnvakt åt, som är i den fasen. Idag har jag svarat på hur många Varför? - frågor som helst. Har försökt hitta på massor utav olika förklaringar på de allra konstigaste frågorna. För om man inte svarar direkt så frågar han igen. Så det är lika bra att man svarar.
 
"Vad gör du?", frågade lille E, när jag lägger upp mat på en tallrik för att sedan värma den i micron. Jag svarade att jag värmde maten, så att han slapp äta kall mat. "Varför då?", E tittade på mig med en frågande min. "För att kall mat inte är så himla gott". Där trodde jag att han skulle nöja sig, men icke sa Nicke. Han fortsatte. "Varför måste vi äta mat?" frågade han och jag svarade att man var tvungen att äta mat för att kunna växa. Jag var beredd på ännu ett Varför?, men det kom aldrig. E satt tyst på sin stol och såg väldigt fundersam ut. Efter ett tag säger han "Jaa, för i natt om den stora björnen kommer, då måste man kunna trampa han på nosen". Det var alltså han svar på varför man var tvungen att äta. Söta, knasiga, underbara lille E!
 
Självklart utnyttjade jag detta genom att säga att den stora björnen skulle komma om han inte åt upp sin mat. Man får ju inte vara dum, eller hur? ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0