Tar tag i mitt liv nu!

2013-02-07 @ 18:28:36 ? Direktlänk ?
Nej, nu är det banne mig dags! Nu är det verkligen dags för mig att rycka upp mig och ta tag i min träning. Jag har struntat i att träna de senaste tre månaderna, då jag nte alls tycker att inomhusfotboll är något för mig. Har aldrig tyckt att det är roligt och kände helt enkelt inte för att tvinga mig själv till att göra något som jag bara blir irriterad av. Så ända sedan utomhussäsongen avslutades i Oktober, så har jag inte tränat. Det är ungefär 3 månader, för jag har småtränat lite då och då.
 
Men nu ska jag verkligen gå inför det här med att träna regelbundet och äta lite nyttigare. Om jag försöker gå ner i vikt? Nja, både ja och nej, skulle jag vilja säga. Jag vill ha ett hälsosamt liv, där jag mår bra och inte behöver vara trött 24/7. Jag vill kunna se mig själv i spegeln utan att tänka på di dära kärlekshandtagen. Och nej, jag menar inte att jag vill bli smal, jag menar bara att jag vill ha en hälsosam kropp. Något som jag känner att det är dags för nu.
 
Jag tar som sagt studenten snart och som på köpet så kommer jag att gå på bal. Studentbalen som man har sett fram emot i flera år nu, ända sedan man började gymnasiet. Då man får ta på sig fina klänningar, gå på röda mattan och känna sig som en kändis. Jag köpte en balklänning för ett tag sen, i mitten av November, och är nu rädd för att jag inte ska komma i den... Imorgon ska jag testa den och då får vi se om jag kan ha den eller inte.
 
Kan jag inte ha den, ja då kommer jag bli förkrossad! Men kanske ännu mer motiverad till att verkligen börja gå in seriöst för min träning och min kost. Sen vill jag bara tillägga att jag tycker inte att jag är tjock, för det vet jag att jag inte är. Det är bara det att jag tycker det är dumt att gå runt och inte må bra över hur man ser ut och därför tar jag tag i detta problem!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0