Vuxenpoäng!

2013-01-29 @ 10:35:00 ? Direktlänk ? Allmänt
Jag är 19 år om 104 dagar och därmed har jag levt ett helt år som "vuxen". Men om jag ska vara ärlig så känner jag mig inte alls vuxen, känner mig lika barnslig nu som jag var när jag var 13, typ. Jag tror inte att jag vill bli helt vuxen, jag kommer alltid att vara lika barnsligt flummig som jag är nu. Men ibland känner man sig lite vuxnare än vanligt. Idag är en sådan dag.
 
Jag har faktiskt tagit till vara på min håltimme och gått till banken för att uträtta lite ärenden. Gud, vad jag låter vuxen och mogen när jag skriver så! Men jag kände mig faktiskt lite vuxen, när jag stod där och pratade med bankmannen, när jag förklarade lite vad det var jag skulle göra och när de förklarade för mig hur jag skulle göra en del saker. Det känns bra att inte ha med sig mamma/pappa varje gång man ska göra något, nu kan jag liksom gå själv till baken, till och med köra dit.
 
Det om något måste ju vara lite vuxenpoäng. Det där med körkort. Varje gång jag parkerar på en offentlig parkerkingsplats (typ inne i Skövde..), så känns det så vuxet att gå till biljettautomaten och lägga i pengar till en biljett. Jag blir nästan lite skrytig när jag går tillbaks till min bil. Helst av allt vill jag bara skrika "TITTA PÅ MIG, JAG HAR KÖRKORT! JAG FÅR KÖRA VART JAG VILL!!!".
 
Men summan av kardemumman så har jag alltså fått lite vuxenpoäng genom att gå till banken, själv(!), för första gången! :)
 
Hälsningar; Tjejen som inte alls vill växa upp! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0