Att ta kameran och bara gå en sväng

2013-07-25 @ 23:08:03 ? Direktlänk ? Mina fotografier
Jag är en sådan person som alltid gör allt i perioder. Jag tycker om olika saker för varje månad, jag fotar mycket en månad och läser mycket en annan. Det där med att jag hoppar mellan olika intressen kan nog vara för att jag har lite svårt att koncentrera mig på en sak för länge. Sen måste allt som jag gör gå fort, annars har jag tappat tålamodet redan innan jag börjat med saken. 
 
Nu har jag kommit in i en period när jag allt som oftast har med mig min trofasta tjänare, nämligen kameran. Den är för det mesta med hela tiden, men ibland orkar jag helt enkelt inte ta upp den så fort det är något. Ibland kan det vara skönt att minnas sakerna i huvudet istället för att se det på kort. Men nu vill jag föreviga det fina i den svenska sommaren, som snart försvinner ifrån oss. Innan vi vet ordet av det kommer det att ligga snö i tjocka lager på marken. Så det är lika bra att ta så mycket kort man orkar och kan på blommor och grönt gräs. 
 
Idag tog jag min kamera och med beslutsamma steg gick jag ner till ett av gärdena som omringar våran gård. Där spenderade jag några minuter med att fota det som växer på gärdet (sorry pappa, jag har glömt av vad det heter..) och jag fotade även min katt Trixie. En stege och en vattenkanna hjälpte mig att få de bästa korten och min egen prägel på några bilder med blommor som motiv. Så ta kameran och gå ut och fota allt som du ser och kommer åt, medans du kan. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0