Don´t text and run

2013-07-08 @ 22:36:18 ? Direktlänk ? Allmänt
Man brukar ju säga; "Don´t drink and drive!", men jag har ändrat lite på den meningen. Jag vet något som är ungefär lika farligt som att dricka sprit och köra bil. Eller ja, nästan lika farligt i alla fall. Att kombinera löpning och sms är något som är farligt och kan få onda konsekvenser. Man ska inte smsa medans man springer, har jag fått lära mig nu.. 
 
För ungefär tre timmar sedan drog jag på mig mina träningskläder, snörade skorna, startade Runkeeper, startade musiken och gav mig ut för att springa. Jag kom ungefär 2 kilometer innan jag fick för mig att svara på ett meddelande. Jag tänkte svara med bara några bokstäver, för jag tänkte att det inte kunde vara så farligt. Det borde ju gå att springa samtidigt som man skriver ett sms.
 
Tji fick jag. För på vägen låg det en stor sten (bör tilläggas att jag bor på landet och där finns det grusvägar, med grus och sten...), en sten som inte ville flytta på sig när jag kom springandes. Jag snubblade på denna fientliga sten, så att min vänstra fot (den som redan varit stukad två gånger detta år..) viker sig under mig och jag faller handlöst rakt ner på vägen. Ont som f*n fick jag i foten, innan jag reser mig upp och ser hur stora mängder av blod lämnar min kropp genom mit högra knä.. Inte alls skönt. Mamma kom som en räddare i nöden (efter att jag ringt pappa, som fick ringa mamma..), hämtade mig och plåstrade sedan om mig. 
 
Så nu sitter jag här med den vänstra foten inlindad i bandage och med ett stort fint "skrubbsår" på högra benet och en kompress (ett stort plåster) på den högra knäskålen. Men jag är inte den som är den, så klockan nio imorgon är det jag som går ut och går, förhoppningsvis :)! 
 
Mitt fina ben och min fina fot, precis efter att mamma har släppt av mig vid trappen. Var bara tvungen att ta ett kort på eländet, då jag alltid råkar ut för sådant här. Det är inget nytt för varken min familj eller mina kompisar att jag alltid är den som skadar sig. Nu är mina sommarben kompletta :)!
 
P.S. Lägg märke till den vänstra fotknölen.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0