En egen värld att ha i mitt rum

2013-07-10 @ 21:21:03 ? Direktlänk ? Allmänt
Jag har efter en tids sökande äntligen hittat vad som ska kommas att sättas upp på min fondvägg i mitt rum. Jag har länge tänkt att den ska vara utan tavlor, eller dylikt, men har ändrat mig. I de flesta amerikanska filmer så finner man dem hängande på väggen. Stora som små, med knappnålar intryckt på vissa utvalda platser. Någon som kan gissa vad jag pratar om? Du som gissade på en världskarta, har väldigt rätt. Jag har blivit så inspirerad av att kunna sätta en liten knappnål i valfri färg på de platser i världen man har varit på och samtidigt kunna njuta av de minnena man har ifrån de plasterna.
 
Jag inhandlade idag en världskarta (61x91,5 cm stor) som inom en snar framtid kommer att sättas upp på min vägg. Nu letar jag efter en anslagstavle-liknande skiva som man kan fästa upp kartan på, så att inte väggen tar stryk av alla nålar som kommer att sättas i kartan. Ja, så detta är mitt lilla sommarprojekt. Jag kommer självklart att bjuda på en efterbild när kartan sitter uppmonterad på väggen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0