En smula smulig smultronspaj!

2013-07-11 @ 17:42:46 ? Direktlänk ? Allmänt
Istället för att egentligen göra det jag behöver (läs: packa!) så har jag idag strövat omkring utmed den asfalterade vägen utanför huset. Först gick jag och kollade om tanten som stannade bilen vid skogen, tog alla kantareller. Och ja, det är klart att hon gjorde. Tjuvaktiga tjuv! Så istället för att plocka svamp i burken jag hade tagit med mig gick jag på vägen och kikade ner i diket. Efter ungefär en halvtimme eller lite mer, kom jag hem med en liten burk full av smultron. 
 
Först hade jag tänkt att vi skulle göra en milkshake på dem, så som vi gjorde när jag vikarierade på dagis häromdagen. Men sen blev jag oerhört sugen på paj, så då gjorde jag en. Med världens enklaste och godaste recept så slängde jag ihop en paj på några ynka minuter. 
 
Jag valde att lägga smultronen i en form som såg ut som ett hjärta, för att symoblisera att jag älskar smultron, paj, att äta paj, att göra paj osv..
Oh, den ser ju så god ut! Dock är allt uppätet..
Det bästa sättet att avnjuta denna goda, söta, syrliga paj är att sitta på altanen med en kopp kaffe och lyssna på fåglarnas kvitter och känna doften av sommar. Eller så känner man doft av koskit och stör sig på di där förbannade fågelfäna!
 
Hoppas innerligt att jag under sommaren kommer få tid och chansen att göra en hallon och rabarberpaj. Godaste kombinationen någonsin! 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ina

åh gud vad gott!

Svar: Om du hade varit hemma hade vi kunnat plocka en hel hink med smultron och göra.massor av paj;)!
Lisa Jakobsson

2013-07-14 @ 13:03:55 ? http://inapeanut.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0