För jag har tagit studenten!!!!

2013-06-06 @ 14:14:49 ? Direktlänk ? Allmänt
Frihet, vemod och lycka. Det är tre saker som jag känner just nu. Tänk att jag inte ska gå till skolan i slutet av Augusti, att jag aldrig mer kommer att behöva sitta i matsalen och klaga över maten. Eller att jag inte kommer att få träffa alla mina klasskompisar, som ibland har gått mig på nerverna, varenda dag. Samtidigt är det skönt att veta att man har tagit sig igenom 13 år av skolgång. Det blir 26 terminer. Vilket är en rätt stor siffra. Jag är bara 19 år och har gått i skolan större del av mitt liv och nu behöver jag inte göra det längre. Sjukt!
 
Jag hade med mig familjen digitalkamera under hela studentfirandet, ifrån champagnefrukosten till utspringet. Min systeryster fick dagen till ära låna min kamera och fotografera med. Så massor av bilder har jag att dela med mig av och även att titta tillbaka på.
 
Idag är det nationaldagen och det firar jag genom att bara ta det allmänt lugnt. Jag ska gå ut och lägga mig i skuggan under mitt favoritträd i trädgården och bara njuta av det sköna sommarvädret. På Söndag är det Studentbal, sen är verkligen mina 13 år i skolan över..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0