Att spontanköpa en bok

2013-11-14 @ 22:36:37 ? Direktlänk ?
I Tisdags när jag var med E i den stora staden Skövde och shoppade så gjorde jag ett obligatoriskt besök på Akademi bokhandeln. Man åker inte till Skövde utan att gå in där, det är typ en gyllene regel eller något. Jag brukar alltid börja mitt besök i denna underbara affär med att gå till ungdomshyllan, även om jag nu för tiden läser mer "vuxenböcker". Helt plötsligt så fanns den bara där, den perfekta boken. Jag struntade i att det är Julafton om bara typ 6 veckor och att jag faktiskt kan vänta tills dess. Den boken var helt enkelt perfekt. Ifrån omslaget till författarna. Två av mina favoritförfattare i en och samma bok, det kan ju faktiskt inte bli bättre. Det måste vara ödet. Så jag köpte den. Helt spontant. Jag tittade på den i typ en halv minut och sen gick jag till kassan. Den känslan är helt underbar!
 
Åh, det kliar verkligen i mina fingrar när jag ser boken. Men jag FÅR inte läsa den föräns jag har läst ut både Eld och Nyckeln, vilket kommer ta ett tag med tanke på att de är på över 600 sidor var.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0