Bara en dag kvar nu!

2013-11-14 @ 14:00:18 ? Direktlänk ?
Idag är det bara en dag kvar tills den efterlängtade sista delen i bokserien Cirkeln kommer ut. Whioo! Jag är så övertaggad på detta att det finns inte. I Tisdags gick jag till och med in till bokhandeln och förbeställde boken som kommer imorgon, vilket jag aldrig har gjort förut. Just nu så läser jag första och andra delen för att färska upp minnet lite, det var ju ändå så något år sedan man läste de båda böckerna. 
 
Jag är inte så bra på att beskriva saker, men såhär står det på den första bokens baksida;
"Engelsfors. Vackert namn, risig stad. Omgiven av djupa skogar där människor ofta går vilse och försvinner. En natt då månen färgats mystiskt röd förs sex tonårsstjejer till den nedlagda folkparken. De har inget gemensamt. De vet inte hur de kommit dit eller varför de är där, men utan varandra kommer de inte att överleva".

Dessa böcker är så bra att jag inte kan lägga dem ifrån mig. Från början fick jag den första boken ifrån en bokklubb som jag var medlem i förut, men då lade jag bara undan boken för att den inte var min stil. Men efter ett tag fick jag för mig och läsa den och det var nog det bästa jag har gjort. För nu är jag helt fast i både serien och dess karaktärer. Det bästa med serien är att den kommer från Sverige, det är så kul när det går bra för författare från Sverige. Den första boken ska bli en film, dock vet jag inte när den kommer ut, men jag antar att det blir någon gång under 2015, eller nästa år. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag borde också läsa om de två första böckerna men det orkar jag nog inte. Jag skyller på att jag har för mycket annat att läsa. Peppad inför att läsa sista boken är jag i alla fall, även om jag nog inte kommer att köpa den med en gång.

Svar: Jag läser alltid om alla böcker i en serie när det kommer en ny bok. Man hittar fler detaljer och blir mer förbered inför den kommande boken. Om du har lust så får du gärna låna den av mig sen :)!
Lisa Jakobsson

2013-11-14 @ 14:22:03 ? http://beasbokhylla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0