Dagens viktigaste mål

2013-11-07 @ 07:54:15 ? Direktlänk ? Allmänt
Dagligen så får man ju det intryckt i hjärnan att frukosten är dagens viktigaste mål. Att du inte kommer att orka något om du inte äter en stadig frukost. Förut har jag bara suckat åt alla de som säger det, men nu vet jag ju att det faktiskt stämmer. Jag har börjat äta en ordentlig frukost som innehåller havregrynsgröt med massor av frön, en frukt och kanske ibland ett glas mjölk. Havregrynsgröten gör att jag står mig väldigt länge och inte känner mig hungrig mellan frukosten och lunchen. Och de som klagar på att de inte hinner äta frukost, gå upp tjugo minuter tidigare, för det finns inga ursäkter till att inte äta frukost! 
 
Detta är alltså dagens frukost. Ingen gröt, men en sjukt god Kesella med hallonsmak, valnötter och lite kokos på toppen. Mums säger jag bara! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0