Konsten att varva ner

2013-10-22 @ 19:47:25 ? Direktlänk ? Allmänt
Att varva ner efter en dag full med intryck och massvis med rörelse och spring, är något som jag inte är så jättebra på. Jag tycker att varva ner är när man sätter sig framför datorn och kollar på alla bloggar som man följer och att lyssna på lite musik. Men jag läste för ett tag sedan i någon artikel i någon tidning att om man ska sova bra och slappna av när man väl ligger i sängen, så ska man ha stängt av Tvn, dator, surfplatta och mobil ungefär en timme innan man går och lägger sig. Jag följer ju inte riktigt det där, då jag allt som oftast stänger av datorn och sen lägger mig för att sova, men så sover jag ju inte så bra..
 
Men jag ska försöka att ändra på detta då jag vill kunna sova bättre än vad jag gör nu och inte sova såpass oroligt som jag gör. Förrut så läste jag ungefär i en timme eller halvtimme innan jag skulle sova och sen så sov jag mycket bättre på natten. Så nu ska jag börja med att varva ner med en bra bok i minst en kvart varje kväll, så kanske jag kommer ner i något lugn och somnar snabbare än någon hinner säga "Nationalencyklopedin". 
 
Ikväll ska jag varva ner med den bästa tidningen av dem alla! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0