Bagels, Cupcakes och en Lovisa

2013-09-19 @ 21:37:51 ? Direktlänk ? Allmänt
Idag slutade jag jobbet vid tolv och kände mig tillräckligt pigg för att hitta på något med min knasiga kompis Lovisa. Så när hon kom hem till mig blev det att sätta igång med att baka bagels, något vi båda har som craving efter New York. Vi tänkte att vi kunde ju testa att göra egna då de enda bagelserna man kan köpa runt omkring där vi bor kostar mer än vad de är goda. Mellan jäsning nummer två så slängde vi ihop lite cupcakes, medan ugnen ändå var varm. Väldigt effektiva har vi varit idag med andra ord. Vi hann med en sväng ner till Hjo för att köpa Philadelphiaost också, något som är ett måste till bagels. 
 
Bagelserna blev sega, men goda. Kanske inte lika goda som de i New York, men de var goda. Medan vi kollade på en av våra favoritfilmer Mama Mia så gluffsade vi i oss varsin cupcake och till det en STOR kopp thé. Ibland är det de små sakerna i vardagen som blir de lyxiga. 
 
 
Nej, nu ska jag försöka varva ner och sova. Denna hemska hostan tar kål på mig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0