Konsten att vara normal framför kameran

2013-09-16 @ 20:00:00 ? Direktlänk ? Allmänt
Jag tror att det någonstans finns en mening med att jag tycker om att stå bakom kameran. Inte bara det att jag älskar att fota och det är ett av mina största intressen, nej jag tror att det beror på något mer. Jag tror att det beror på att jag känner mig så osäker framför kameran, så att jag hellre står bakom och säger åt andra hur de ska göra framför. Jag tror att det är flera fotografer som håller med mig och jag vet att en av mina förra fotolärare som är fotograf, också har samma problem. Jag vet inte varför jag inte kan slappna av och vara normal framför kameran. Så fort jag ser en kamera så måste jag göra en ful grimas, det går liksom inte att bara stå rakt upp och ner och le in i kameran.
Min blogg är nog ett exempel på att jag inte kan vara seriös framför kameran. Om man tittar igenom alla mina bilder där jag finns med så är det inte många där jag bara står rätt upp och ner och inte töntar mig. Jag kom att tänka på det när jag fotade alla mina nyköpta saker ifrån New York, då jag var normal på ett kort och sedan inte kunde hålla mig utan gjorde en ful grimas. Därför tror jag att det finns en mening med att jag helst står bakom kameran. Visst, ibland kan det vara kul att bli fotad, men mitt tålamod tar snabbt slut, så om man vill fota mig får man allt vara snabb, haha. 


Detta är ett typiskt exempel.. Jag ser alltid helt galen ut på mina bilder.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0