Cheesecake & Ahlgrensbilar-pannacotta

2014-02-02 @ 17:33:51 ? Direktlänk ? Allmänt
Det är ju inget kalas utan massor utav godsaker, eller hur? Här hemma är det allt som oftast efterätt direkt efter maten och sisådär en/två timmar efter maten är det dags för kaffe, kakor och sedan tårta. Idag var det jag som stod för desserten och syster Ida som stod för "tårtan". Jag hittade ett recept på Facebook för några dagar sedan som jag blev sugen på att testa, nämligen Ahlgrensbilar pannacotta. Och ja, det var riktigt gott, men man blev väldigt vääldigt mätt. Jag orkade inte röra mig efter. Tårtan som Ida hade gjort var en Cheescake med oreobotten, jättegod och också denna var min idé då jag åt den på en tjejkväll i Skara för någon månad sedan. 
 
Det syns inte så bra på bilden, men jag har gjort tre olika lager. Underst är det grönt, mitten är vitt och överst är det rosa. Nästa gång ska jag ha i karamellfärg så att färgerna träder fram mer. Riktigt nöjd över att jag klarade av att göra något så gott helt själv, för en gångs skull.

Kommentarer
Postat av: linah

åå så gott!:D
jättefin header du har förresten:D

Svar: Åh, tack så jättemycket :D!
Lisa Jakobsson

2014-02-03 @ 04:16:13 ? http://linaheve.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0