Recept; Nutella Bites

2014-02-06 @ 18:13:15 ? Direktlänk ?
Igår var det den internationella Nutelladagen, tackar radion för att jag fick reda på detta. NutellaNörd som jag är så blev jag ju helt tokig och förbannade mig själv över att jag bara äter sötsaker på Lördagar.. Men, ibland måste man synda, så idag gjorde jag det. Slängde ihop några Nutella Bites, recept hittade jag på nätet. Och tänkte dela med mig av detta, då det blev riktigt supergott. 
 
 Det här behöver du; 
* Valfritt antal bananer
* Nutella
* Blockchoklad (vanligt mjölkchoklad går lika bra)
 
Såhär gör du; 
 
Skala bananerna och skiva upp dem i små "slantar", så att det blir ett jämt antal. Lägg ut en klick Nutella på hälften av bananerna och lägg sedan de resterande bananerna över de med Nutellan på. Så att det blir som en liten minihamburgare, av banan och Nutella. Lägg upp på en tallrik, eller plåt och låt stå i frysen i cirka en timme. Smält choklad i ett vattenbad och doppa "Bitsen" i choklad och lägg tillbaks på tallriken/plåten. Ställ in i frysen i tre timmar och ta sedan ut dem och ät upp dem allihop på en gång!! Eller så låter du någon i familjen/kompis smaka. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad kul med en nutella dag, älskar nutella. :)

Svar: Haha jaa det kan man ju säga att jag också gör ;)!
Lisa Jakobsson

2014-02-07 @ 19:33:31 ? http://liveticalifornien.blogg.se
Postat av: Emelie

gud vad gott!

Svar: Hahah jaa, kan säga att allihop är redan uppätna ;)!
Lisa Jakobsson

2014-02-07 @ 22:46:30 ? http://eyebe.blogg.se
Postat av: Mirra - NH och Hoppryttare

Åååh va fin blogg du har!!
Vad ska du göra nu i helgen? <3

Svar: Tack så jättemycket! :)I helgen står bakning + träning på schemat, plus Mello såklart :)! Du då?
Lisa Jakobsson

2014-02-08 @ 11:46:39 ? http://mirramarika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0