Inte en droppe regn på flera dagar!

2014-06-22 @ 19:11:23 ? Direktlänk ? Allmänt
Det är så skönt att för en gångs skull kunna säga att jag inte fick en enda regndroppe på mig på midsommar. Det känns som att det senaste året har det regnat i alla fall någon timme under dagen och en hel del på kvällen, men inte i år! I alla fall inte där jag befann mig, på Torpkonferensen mitt ute i ingenstans. Det var en prövning bara att köra bil så långt. Det längsta jag har kört är till Ulricehamn, vilket är typ 10 mil, detta var nästan dubbelt så långt. Men med bra musik och två goa brudar i bilen så går det fort, även om det är långt. 
 
Midsommarafton och midsommardagen spenderades alltså på Torpkonferensen, boendes i en husvagn. Egentligen är inte jag så förtjust i det där campinglivet, förstår mig inte på dem som bor en hel sommar i en husvagn. Får panik av bara tanken på att bo så nära inpå någon hela tiden, plus att man känner sig så sjukt ofräsch. Menmen, det blev väldigt lyckat trots allt. Sex personer knökade vi in i en liten husvagn, varmt och skönt! 
På hemvägen fick vi njuta av det riktiga sommarvädret, ösregn och blåst, jippie... Men jag är inte den som klagar i onödan, vi satt ju faktiskt i en bil och blev inte blöta. 
 
Jag på Midsommarafton, iklädd min och mammas egengjorda blomsterkrans. Kan vara lite dumt med tanke på min pollenallergi, men vad gör man inte för att behålla de svenska traditionerna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0