Det här med att ta självporträtt...

2013-02-24 @ 18:49:00 ? Direktlänk ? Mina fotografier
Det finns många saker som jag vill vara bra på. Så som att kunna göra en sjukt snygg bakåtkullerbytta, eller skjuta jättehårda skott i fotbollen. Men det finns ändå en sak som jag skulle vilja vara sådär riktigt bra på. Så bra så att till och med sådana som inte känner mig tycker att jag är grym. Och nej, det är inte att hoppa på ett ben genom stan.. Det är att kunna ta riktigt bra självporträtt. 
 
Jag följer dagligen en blogg som drivs av en tjej vi namn Matilda, som är hur duktig som helst på att ta självporträtt. Dock så har hon både en skärm som är vridbar och en fjärrutlösare, saker som förenklar det hela. Men ändå! Hon är så sjukt duktig. Man kan säga att hon är lite av en förebild vad gäller foto. 
 
Träning ger färdighet, alla är vi barn i början. Ja, jag vet det! Men det är så frustrerande att man tar hur många kort som helst, som sedan inte alls är bra. Har man tur så kanske ett kort är sådär halvbra, som man i alla fall slipper skämmas över. Sen så känns det som att man måste kunna fokusera och vara lite seriös. De två sakerna är jag inte alls bra på..
 
 
Det är precis det här jag menar. Här hade jag tappat koncentrationen och tålamodet helt, så då gick jag bananas på mitt stackars hår. Försökte göra något estetiskt och kreativt av det hela. Det fungerade inte särskilt bra.. Insåg att mitt hår börjar se lite väl blekt ut.. Snart dags för en ny omgång med röd färg!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0