Kemi, när behövs den?

2013-03-07 @ 11:03:53 ? Direktlänk ? Allmänt
Har ni någon gång suttit på en lektion och undrat varför ni ska kunna det som läraren nyss har gått igenom? Har ni någon gång frågat läraren varför ni ska kunna det, och vad du har för använding av det senare i livet? Det frågar jag mig själv och mina lärare varje dag. 
 
Just nu är det Kemi som jag inte riktigt begriper varför jag, som pluggar till journalist ska kunna. Varför behöver jag veta hur man balanserar reaktionsformler, eller hur man ritar strukturen hos de olika formlerna? Det är tur att jag har hela denna dagen (och natten...) på mig att plugga. För provet är i morgon. Mhm, prov. Det ordet kan få vem som helst att börja kallsvettas och tugga fradga, i ren och skär rädsla...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0