Att slå in sina egna julklappar

2014-12-17 @ 18:11:54 ? Direktlänk ? Min vardag
Jag brukar inte bestämma exakt vad mina föräldrar ska köpa till mig i julklapp. Jag önskar mig saker och om jag har riktigt tur, eller riktigt snälla föräldrar, så får jag oftast en del av de grejer som jag önskar mig. (Och innan någon tänker att jag är bortskämd och att julen inte handlar om paket, julen handlar visst om paket och mat, släkt, vänner, kärlek, Kalle Anka, godis, gran, tomtar och allt där emellan). 
 
Men för några veckor sedan hittade jag verkligen Julklappen, med stort J. Jag satt och slösurfade på mobilen (ja, under skoltid...) och råkade av någong anledning hamna på en sida om Harry Potter (Ooops!). Där fanns det böcker som var utgivna i en ny upplaga med sjukt snygga framsidor. Verkligen To Die For. Så jaa, jag satt hela lektionen och sökte efter dessa böcker och vart de var billigast, för jag var ju bara tvungen att ha dem. Men sen kom jag på den smarta idén att jag kunde fråga mamma lite snällt om jag kunde beställa böckerna och få dem av henne och pappa. Och eftersom att mina päron är underbara så sa de ja!
 
Så idag kom böckerna på posten och om detta inte är materiell lycka så vet jag inte vad som är det. Jag blev helt varm i kroppen och grät nästan av lycka. Knäpp, det är nog bara förnamnet.
Självklart var jag tvungen att slå in dem också. I ugglepapper. De två saker jag älskar mest i hela världen, Ugglor och Harry Potter!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0