Sådant som verkligen värmer i hjärtat!

2012-12-20 @ 11:03:04 ? Direktlänk ? Allmänt
"Du har fått ett paket från USA", sa mamma till mig igår, när vi var uppe hos grannarna och kalasade på julmat.
Genast förstod jag vem det var ifrån. Min underbara vän Evelina, som är borta som Au Pair i Staterna. Bara att veta att där hemma på bordet låg ett paket från en saknad vän gjorde mig väldigt glad.
 
När jag flera timmar senare kommer hem och öppnar paketet, är det stora tårar som rullar nerför mina kinder. Tårar av saknad, tårar av glädje. Allt på samma gång. Jag har aldrig gråtit så mycket för att jag saknar någon, så då kan man tänka sig hur mycket jag verkligen saknar min fina Evelina! Och hur mycket hon betyder för mig!
 
Det är fyra dagar innan julafton och jag kan inte vara gladare. Bara tanken på att Evelina tog sig tid att köpa ett paket till mig, slå in det och sedan skicka det hela den långa vägen till Sverige, det värmer verkligen i hjärtat och det känns som att jag går på rosa fluffiga moln!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0