Skor och kameler

2013-04-25 @ 14:21:08 ? Direktlänk ? Allmänt
Efter en vecka i Afrikas varma klimat är hon äntligen hemma. Brunare än någonsin, flagar som vår husvägg och med en hel del presenter, kom hon hem till Korsberga igår. Min lilla storasyster. Jag tror att det är nyttigt att vara ifrån varandra ett tag, så att man inte vill sticka ut ögonen på varandra så fort man är i samma rum. I och för sig ser jag henne nästan aldrig då hon börjar jobba innan jag kommer hem från skolan och slutar när jag sover sött i min lilla säng. Men i alla fall. 
 
Ida fick två uppdrag av mig. Jag ville ha en kamel. Ja, en i trä alltså, annars hade det blivit lite svårt att ta med den stackars kamelen på flyget. Sen luktar riktiga kameler rätt äckligt också och låter väldigt obehagligt... Det andra uppdraget var att hitta ett snyggt läderarmband till mig, som jag kan ha nu när det börjar vankas vår och sommar. Hon skötte sina uppdrag riktigt bra. Hon kom hem med ett stycke armband, en Kamel gjord i trä och ett par himmelsblå Converse (fejk, men i alla fall..). Nöjdare än såhär kan jag nog inte bli! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0