13 December; Luciatåg

2013-12-13 @ 22:45:19 ? Direktlänk ?
 
Den 13e December är nog en av de finaste dagarna på hela året. Man går och kollar på Luciatåg och äter sedan lussefika. Hur bra som helst. Både sång och fika på samma dag. Jag tycker det är speciellt roligt när man kollar på ett luciatåg där man känner personerna som är med. Jag brukar åka och kolla på sexorna i den byn där jag bor, och idag var inget undantag. Såå mysigt och de var så sjukt duktiga! Blev rörd till tårar flera gånger under tiden.
 
Lucia är en fin högtid, som jag har förstått det så är det inte så många i världen som firar Lucia på det sättet som vi gör i Sverige. Tur att jag bor i Sverige känner jag. Vart skulle jag annars få den bra stämningen ifrån, som kommer till en som under magi varje Lucia. Nu är det bara 11 dagar kvar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0