5 December; Julböcker

2013-12-05 @ 07:45:00 ? Direktlänk ?
Något som alltid kommer att ligga mig väldigt varmt om hjärtat (hallå Lisa 89 år...) är böcker och allra helst nu när det är jul. Som ni kunde läsa den 3e december så är det böcker som ligger högst upp på min önskelista och så har det nog alltid varit. Men något som är riktigt mysigt och roligt att läsa är böcker som handlar om julen, i alla fall när det närmar sig jul. Jag har inte läst så många böcker för vuxna som handlar om julen, dock har jag läst en hel drös med barnböcker som handlar om julen. De flesta av Astrid Lindgrens karaktärer har varsin julbok, mysigt värre. Den bästa boken är nog Jul i Bullerbyn, har läst den hur många gånger som helst. En annan julbok som jag fullkomligt älskar är Sunes Jul. Jag tycker fortfarande att det är en av de roligaste böckerna att läsa innan julafton. 
 
Julkalendern på radion är i år baserad på en bok av Johan Unenge och Måns Gahrton som heter Alla Barnen Firar Jul. Än har jag bara lyssnat på ett avsnitt, ska försöka lyssna ikapp lite senare idag hade jag tänkt. 
Jag är lite sugen på att köpa denna boken även om den är riktad till väldigt små barn. Jag har alltid älskat Alla Barnen böckerna, men vi får se om jag köper den till mig själv eller till någon annan liten plutt i min närhet.
 
 
 
RSS 2.0