Tusen idéer som aldrig får se dagens ljus

2013-10-26 @ 10:03:11 ? Direktlänk ? Allmänt
Jag har denna veckan haft fullt upp med att jobba, träna, leva, äta, sova och andra viktiga saker som man måste göra i sitt liv för att orka och kunna leva. Jag vill så himla mycket hela tiden, jag vill skriva den där bästsäljande boken, jag vill tjäna massor utav pengar så att jag kan åka på en roadtrip i USA, jag vill ligga kvar länge i sängen och njuta av att få sova. Men inte ens sova-biten klarar jag av. Jag tror att det pågår alldeles för mycket i min hjärna just nu, precis som det alltid gör. Jag har så storslagna planer och idéer som aldrig kommer att få se dagens ljus, känns det som. Varför? För att jag är lat och bekväm och hellre sitter vid datorn/TVn än att genomföra mina planer och idéer. 
 
Men en av alla dessa drömmar och mål ska nog snart gå i uppfyllelse ska ni se. Det finns en grej som jag har drömt om och försökt sträva efter sen den dagen jag lärde mig att läsa (vilket i år är 14 år sedan..) och det är att skriva en bok. Det behöver inte vara någon bok som publiceras, så länge jag har klarat av att skriva en bok som jag själv kan vara stolt och nöjd över så är jag glad. Och det är detta som jag kommer ägna den närmaste månaden åt. För i November börjar något som heter National Novel Writing Month, förkortat NaNoWriMo och går ut på att man ska klara av att skriva 50000 ord på 30 dagar. Jag har antagit utmaningen och nu ska det baske mig gå! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda (Pandan)

Jag kör också Nano i år! Hur går det för dig hittills? :)

Svar: Åh vad roligt! Ja du.. jag har faktiskt lagt av, då jag inte hittade inspirationen och motivationen, tyvärr.. men nu följer jag en kompis som kör på Nano och peppar henne istället :)!
Lisa Jakobsson

2013-11-16 @ 21:34:43 ? http://bokpandan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0