New York - Central Park

2013-09-09 @ 21:33:16 ? Direktlänk ? Mina fotografier
Mitt inne i hjärtat av New York ligger det en stor park. Denna parken heter Central Park och är hur stor som helst. Vi gick nog inte ens genom hälften av parken, för det skulle ta mer än en dag, typ. Men vi gick en hel del i parken och ojojoj vad den är fin! Stor och fin och full av liv. Pensionärer som är ute och joggar, människor som är ute och går med barnvagnar eller sina hundar. Ungdommar som spelar fotboll på en gräsplätt eller ett kärlekspar som ligger och myser i det gröna gräset. Ja, i Central Park kan man se det mesta och lite där till. 
 
Den första heldagen vi var i New York så beslöt vi oss för att äta vår frukost mitt i parken. Det var riktigt mysigt och skönt att hitta en sval plats mitt i den varma staden. Dock var det oroväckande mörkt på himmeln just den dagen, men den andra gången vi var i parken så var det nästan jobbigt varmt och vi höll på att svimma av värme. Haha, men det är skönt när vädret inte är likadant hela tiden. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0