New York - Flat Iron Building och Empire State

2013-09-14 @ 12:56:55 ? Direktlänk ? Mina fotografier
Två byggnader som jag tycker att man absolut inte får missa när man är i New York är Empire State Building och Flat Iron Building. Empire state är egentligen en rätt ful byggnad, men om man åker upp 320 meter i den och kollar ut, ja då är det helt amazing! Vi var ju uppe i Top Of The Rock, men det går inte att jämföra med hur häftigt det var uppe i Empire State. Man såg verkligen hur långt som helst och jag gick runt med ett stort leende på grun utav att jag var helt mållös. 
 
 
Flat Iron Building måste man se för att den är så häftig och verkligen snyggt gjord. Den kallas Flat Iron för att den ser ut som ett strykjärn, alltså trekantigt. Det var även den byggnaden jag upptäckte först när vi var uppe i Empire State, för att den utmärker sig så med sin form. Verkligen jättehäftig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0