Projekt framkalla bilder har börjat..

2013-09-15 @ 19:15:02 ? Direktlänk ? Allmänt
Som den glada fotnörd jag är så har jag liite för mycket bilder på min dator som bara finns där. De gör ingen större nytta mer än att jag kanske ibland, om jag har lust, visar dem för någon eller tittar på dem i min ensamhet. Det är ju jättebra att man nu för tiden kan ta korten och lägga in dem i datorn och sedan titta på dem i datorn, men det stannar ju där, tyvärr. För det är inte ofta som jag får för mig att framkalla korten som jag har fotat, vilket är synd, väldigt synd. För det är roligare och enklare att kolla på dem i ett fotoalbum, tycker jag. Du behöver inte starta datorn bara för att du vill visa din mamma ett kort, du tar bara fram albumet och visar. Lätt som en liten plätt. 
 
Så nu inleder jag "Projekt framkalla bilder". Jag behöver bara införskaffa ett par album, jag tycker inte om att ha samma album till olika saker, gå igenom alla korten och se vilka jag vill ha med, beställa framkallning, få hem korten, sätta i korten i album. Så, klart! Lätt som en plätt, återigen. Men om jag känner mig rätt kommer detta att ta lite tid. Men det ska gå i alla fall. Jag har ett litet sidoprojekt, men som ändå ingår i detta projekt, som måste bli färdigt till i Mars nästa år, så det är lika bra att jag börjar med en gång.
 
Åh, fotoalbum! Jag vill helst inte öppna dem, för jag vet att det finns massor av fula bilder på mig själv när jag var lite mindre.. När jag menar fotoalbum menar jag ett album som ser ut som det svarta, där man får sätta in bilderna med lim, eller köpa sånna där hörn och sätta in dem i. De andra är så.. fula.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0