Twilightböckerna som en serie?

2014-01-19 @ 13:15:11 ? Direktlänk ?
Jag är en riktig liten boknörd ända ut i fingerspetsarna. Allra helst läser jag Harry Potter, Narnia, Hungerspelen, Cirkel-triologin eller varför inte Twilight, plus en hel del massa romantiska böcker. Men något jag inte har läst så mycket av är serier, alltså serietidningar, fats som är böcker. Seriealbum, seriebok, vad kallar man det? I alla fall så var jag på biblioteket i Hjo häromdagen för att ja, låna böcker (vad brukar man annars göra på ett bibliotek?!) och sprang över två serieböcker. Det var den första boken i serien om Bella Swan och Edward Cullen av Stephenie Meyer, som hade gjorts om till två böcker i serieform. 
 
Än så länge har jag bara kommit halvvägs i den första delen, men det är förvirande när man har läst boken och sett filmen och helt plötsligt kommer det ännu en ny tappning på historien. Det blir lite för mycket för min hjärna att ta in. Jag sitter bara och försöker rätta dem efter filmen och boken, men detta är ju boken, fast ändå inte.. 
 
Sen så kan jag tycka att man kanske borde ha läst dessa serier innan man tittade på filmerna. Stör mig på att Bellas pappa Charlie inte har någon mustasch, eller att Bella har så sjukt långt hår och att hon inte verkar vara så klumpig som hon verkar vara i filmerna och böckerna.. 
 

Kommentarer
Postat av: veronica eriksson

Ska läsa boken! :) Kram

Svar: Ja det måste du ju göra!! :)
Lisa Jakobsson

2014-01-20 @ 20:05:01 ? http://vveronicas.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0