Vad jag gjort under min ofrivilliga bloggpaus...

2014-06-17 @ 21:17:18 ? Direktlänk ? Allmänt
På rubriken låter det som att jag kommer att skriva om alla grejer som jag har gjort under min bloggpaus, och det ska jag. Bara det att det inte är så mycket som man kan tro. Det mesta har bara lunkat på i vardaglig mak och jag har inte gjort mer än någon annan. Inget överdrivet spännande och inget underdrivet ospännande. Jag har helt enkelt bara låtit dessa månader flyta på. Så ha inga höga förväntningar på det som komma skall. Ha helst inga förväntningar alls. 
 
Mars; 
Denna månad var nog en av de lugnaste på hela året, ja det som har gått av året i alla fall. Jag fortsatte med mitt virkande och utvecklades till det bättre, vilket är ett steg i rätt riktning. Jag jobbade, tränade och jobbade lite till. En av de bättre sakerna i Mars var att min saknade vän Evelina kom hem ifrån USA, där hon har jobbat som Au pair i två (!!) år. 
Mitt ofantligt fina kollage som jag gav bort till Evelina!
 
April;
Ungefär samma saker hände i April som de som hände i Mars. Jag känner att jag har ett väldigt intressant liv, haha not.. Men jag kan inte komma på något som var sådär extra bra, inget som är så bra så att jag kan skriva om det i alla fall.
 
Maj;
Här har vi månaden med stort M! Jag lämnade tonåren bakom mig och tog steget ut i den riktiga vuxenvärlden. Den 13e maj fyllde jag hela 20 år, och detta firade jag i dagarna tre! Eller ja, i alla fall i tre omgångar, på tre olika dagar, så ja, uti dagarna tre firade jag! Jag fick så mycket fina och bra att ha grejer, men den bästa presenten av dem alla måste nog utan tvekan vara mitt nya kameraobjektiv. Är helt förälskad i det och fotar mest hela tiden och på allt och alla. 
Jag och min kompis/kollega M tog tåget till Göteborg för att hjälpa UngCancer att pärla deras "Fuck Cancer" armband, så att de kan sälja dem och samla in pengar till sin organisation. En riktigt lyckad dag!
I slutet av Maj hjälpte jag även min kompis att fota på ett riktigt fint och annorlunda bröllop. En erfarenhet rikare och många tårar fattigare.
 
Alla armband jag hann göra på Pärldagen i Göteborg. Defenitivt något som jag kommer att åka på fler gånger! 
 
Juni;
Än är det bara i början av Juni och så mycket har inte hänt än. Men jag har hunnit med två studentfirande, varav ett firande var för två stycken, så tre lyckliga studenter har jag firat. Jag har varit på skolavslutning, slutat ett jobb, fått sommarjobb, firat Evelina som fyllde år igår, varit på IKEA i Jönköping, firat mamma som fyller år idag och jag hoppas att Juni kommer att bjuda på mycket mer skojigt! Det är ju dags för Midsommar snart och för mig vankas det husvagnsweekend! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0