I´m alive!

2014-11-20 @ 15:01:00 ? Direktlänk ? Min vardag
Nej, jag har inte gått under jorden, även om man faktiskt kan tro det. Jag har bara varit väldigt upptagen med allt vad det innebär att flytta hemifrån, läsa på högskolan och samtidigt ha en fungerande fritid. 
I tre hela månader har jag nu bott tillsammans med Lovisa i en lagom stor tvåa, lagom långt utanför staden Jönköping. Det tar ett tag att komma in i allt vad det innebär med att inte längre bo hemma, allt som behövs göras och än känner jag att jag inte är riktigt där. Jag åker ju hem till päronen var och varannan helg och nu innan jul är mina helger fullproppade med saker att göra på hemmaplan. Men jag klagar inte. Att bo på två ställen funkar.
 
Anledningen till mitt inte så frekventa bloggande är att jag inte har något nät i lägenheten. Eller ja, det är i alla fall den största anledningen. Sedan har det att göra med att jag inte har haft varken tid eller ro att sätta mig ner och skriva något inlägg på min mobil. I skolan är det full rulle kanelbulle och det är faktiskt inte alltid lätt att läsa på högskolan. Det är en stor utmaning, men än så länge går det helt okej. Jag omger mig med underbara människor som ger mig orken och styrkan att ta mig igenom de tuffa skoldagarna och skoluppgifterna. 
 
Nu är det ju faktiskt inte så långt kvar tills jag är lite julledig. Eller ja, ledig och ledig. Jag kommer i alla fall inte vara i skolan på ett tag. Sen om vi får någon stor uppgift över jul (har hört talas om detta...) så får jag ta tag i det då. Men jag har sagt till mig själv att jag banne mig är HELT ledig ifrån allt vad skola heter mellan den 23-26 december. Efter det får jag väl ta tag i livet;)!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Faster

Härligt att du är tillbaka . Nu kan man bli uppdaterad igen!i

Svar: Haha jaa, toppenbra ju! ;)
Lisa Jakobsson

2014-11-23 @ 08:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0