Tjuvstartar julen lite

2014-11-25 @ 10:26:53 ? Direktlänk ? Min vardag
I och med att jag bara gick i skolan två dgar förra veckan och en gång denna veckan så har den innburit att jag stannar extra länge hos päronen, innan jag idag drar tillbaks till Jönköping. Som sagt, jag lever i en resväska, hehe. Nej, men det är rätt skönt att inte behöva åka hem på söndags kvällen, utan kunna åka hem ikväll istället. Är ju tillbaka här på landet redan på torsdag igen. Fasligt åkande fram och tillbaka på mig.
 
I Fredags var jag mer rastlös än någonsin och bestämde mig för att ha en bakdag. Så jag slängde på mig kläder, hoppade in i den lilla guldiga bilen och gasade ner till Hjo för att köpa ingredienser till alla kakor/godis. Halva dagen gick åt till bakning, men det var det lätt värt. Två sorters kakor och en sort godis hann jag med och i Torsdags gjorde jag en sat med skumtomtefudge, mums!
 
På fatet ligger det twixkakor, dumlegrottor och egengjorda toffiffe. Så gott!!
 
Igår tjuvstartade jag och mamma julen lite. Vi bakade pepparkakor, drack julmust och lyssnade på julmusik. Pepparkaksbak utan julmust och julmusik är som kaffe utan mjölk, värdelöst. Mitt tålamod tog slut efter typ en kvart, men det var bara att bita ihop och fortsätta kavla ut degen och stansa ut fina former. 
Riktigt lyckade pepparkakor för en gångs skull. Tror bara att en halv plåt blev lite svart i kanterna, hahaha...
 
På tal om julen så har jag hittat den perfekta jultröjan!! Jag har letat och letat i flera år efter en sån där riktigt hemsk jultröja. Ni vet en sådan där med mycket krimskrams, blinbling, rosetter, glitter m.m? Innan har jag bara sett de i U.S.A, men nu har de äntligen kommit till Sverige! Eller ja, till H&M i alla fall. 
GAAAH! De är sådär lagom fulsnygga, och jag känner att jag verkligen behöver en. Då kan jag glida runt i den under hela julhelgen, bättre än så kan det ju inte bli, eller hur?;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0