Jar of Happiness

2015-01-02 @ 15:29:26 ? Direktlänk ? Min vardag
För någon dag sedan (tror det var igår) så delade en av mina vänner på facebook ett inlägg från författaren Elizabeth Gillbert, hon som skrivit Eat, Pray, Love. Detta inlägg handlade om en så kallad "Jar of Happiness", som rakt översatt blir "Burk av lycka", typ. Det går ut på att man skaffar sig en burk, eller något annat som du kan lägga saker i, och varje dag skriver du ner på en lapp vad som har gjort dig glad idag. Har man haft en dålig dag får man helt enkelt hitta något mindre dåligt som hänt under dagen. För man ska skriva ner något varje dag, och lägga i denna burk. 
 
Jag nappade direkt på detta, då jag redan under förra året ramlade över något liknande, men då var det att man skulle ha en burk och lägga i minnen i. Detta blir ju ungefär samma sak, men att man vid årets slut ska ha 365 lappar med lycka/glädje. Jag rotade runt i en av våra "vindar" och hittade en lagom stor glasburk, som jag sedan knöt ett snöre klätt med rörpärlor om. Blev riktigt nöjd faktiskt.
 
Eftersom jag har ett stort lager av bokstavspärlor liggandes i garderoben så kom jag på den smarta idéen att "skriva" Jar of Happiness, istället för att skriva på burken. Min handstil är inte gjord för att synas... 
Nu ser det rätt fattigt ut med bara en lapp, men ikväll kommer denna lapp få sällskap av en till lapp, vikt som ett hjärta. Tyckte det var finare att ha hjärtan än bara små vikta lappar i burken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0